Jak przedsiębiorstwa zyskują na IoT?

Jak przedsiębiorstwa zyskują na IoT?

Aby nadążyć za obowiązującymi technologicznymi trendami i zwiększającymi się oczekiwaniami klientów, przedsiębiorcy muszą wprowadzić swoje produkty do sieci IoT. Klienci chcą nie tylko świetnych produktów, ale również doskonałego wsparcia technicznego i posprzedażowego. Przedsiębiorstwa rozumiejące tę zmianę oraz dostosowywujące swoją ofertę do oczekiwań rynku, odnotowują długoterminowy wzrost zysków.

Dlaczego „chmura rzeczy” jest tak ważna dla biznesu przyszłości? Rynek urządzeń zmienia się podyktowany oczekiwaniami konsumentów, którzy oczekują co raz więcej. Obecnie urządzenia muszą współpracować w sieci, być zintegrowane z aplikacjami. Możliwości są nieograniczone i większość produktów otrzyma wkrótce możliwość podłączenia do sieci Internet. Przedsiębiorstwa muszą sprostać nadciągającym trendom, aby nie wypaść z rynku.

Oczekiwania wobec urządzeń IoT

  • Usługi – wprowadź usługi sieciowe w swoich produktach. Wbudowane usługi muszą zwiększać wartość produktu. Same podłączenie urządzeń jest m,niej warte, niż towarzyszące im usługi zwiększające funkcjonalność oraz przywiązujące klienta do naszego produktu.

  • Analityka – monitorowanie oraz raportowanie użytkowania produktu pozwala dostosowywać produkt do oczekiwań klientów. Umożliwia to również wsparcie techniczne klienta oraz uaktualnianie produktów.

  • Integracja – poprzez wprowadzenie urządzeń IoT do przedsiębiorstwa można lepiej zrozumieć procesy zachodzące w firmie moraz podejmować decyzje podyktowane zebranymi danymi z urządzeń. Dane zebrane z urządzeń pozwalają na automatyzację oraz powiadamianie w systemach CRM, ERP, łańcuchach dostaw oraz użytkowaniu urządzeń.

  • Innowacyjność – obecnie urządzenia IoT bazują na udostępnianych im usługach, przez co możliwości urządzeń będą się zwiększać.Podłączenie obecnych urządzeń do sieci Internet może spowodować gwałtowny wzrost funkclonalności oraz sprzedaży. Klienci z kolei uzyskają produkt z lepszymi funkcjami i wbudowanymi usługami.

Współcześni konsumenci uwielbiają „smart-urządzenia”, pozwalające na dwustronną komunikację w internecie. Wystarczy spojrzeć na upowszechniające się urządzenia sportowe (monitory aktywności fizycznej) i monitorujące nasze zdrowie (pomiary pulsu, jakości snu). Klienci są gotowi zapłacić więcej za urządzenia, z którymi mają kontakt i mogą sprawdzić statystyki użycia, co powoduje też na zwiększającą się ofertę urządzeń IoT.

Urządzenia IoT nie tylko zyskują na funkcjonalności i są atrakjcyjne dla klienta. Otwierają możliwości na zwiększanie zysków i sprzedaż usług premium, ale również pozwalają na oszczędność energii i czasu.

2018-12-25T06:11:33+02:00